Öğrencilerim Türk Büyükleriyle Kodluyor
Semiha Kıraç İlkokulumuzda TÜRK BÜYÜKLERİYLE KODLAMA PROJESİ Okul Müdürümüz Hürriyet DEĞERLİ ERMİŞ yürütücülüğünde başladı. Planlanan projenin ülkemizin diğer şehirlerinden toplam 10 öğretmen ile eTwinning platformunda uygulanıyor.
Okulöncesi ve ilkokul kademesinde eğitimde kodlamanın temellerinin erken yaşta keşfedilmesi, 4-11 yaş çocuğunun kodlamayı daha kolay bir şekilde özümseyebilmesini ve öğrenebilmesini sağlamak.
Okulöncesi ve ilkokul kademesinde kodlamayı verirken Türk büyüklerimizi eserleri ile tanıtırken Türk büyüklerimizi öğrenmelerini sağlamak.
Eğitimde var olan milli değerler bilincimizi oluşturmayı ve korumayı oyun yoluyla kodlamayı kullanarak çocukların öğrenmelerini sağlamak.Web2 araçları ile uzaktan eğitim sürecini destekleyecek çalışmalar da kodlama ile Türk Büyüklerimizin tanınmasını sağlamak.
Kodlama yaparken bir çok değişik uyaran ve çevresel koşulları düşünerek çok boyutlu düşünme yetisi kazanmaktadır. Çocuklar erken yaşta kodlama yapmayı öğrendiğinde; tasarım odaklı düşünme, sistematik şekilde düşünme, olaylar arasındaki ilişkileri görebilme, eleştirel düşünme, problemleri öngörerek çözümler üretebilme yetileri kazanırlar ve yaşıtlarından daha farklı şekilde gelişir. Buradan kazandıkları yetiler sayesinde daha yaratıcı olmakla birlikte, ezberci düşünme yapısından çıkarak daha analitik düşünebilmektedir.
Kodlama eğitimi sadece bilgisayarlar ile sınırlı değildir. Disiplinler arası etkileşim yönünden de önemlidir. Program yapmak hayatımızın bir parçasıdır aslında. Çocuklar ufak yaşta kazandıkları olayları analiz etme, algoritmik düşünme ve problem çözme becerisi sayesinde farklı alanlarda da sorunlarla karşılaşması durumunda daha sorgulayıcı ve yaratıcı olabilmelerini sağlamak.
Çok güzel bir çalışma emeğinize sağlık öğretmenim👏😊
YanıtlaSil